لاینینگ لوله

رابراینینگ لوله ضد اسید

تولید شده جهت :

1-شرکت سنگ آهن مرکزی ایران

2-مجنمع فولاد مبارکه

3- شرکت ذوب آهن اصفهان

رابرلاینینگ” روش متداولی است جهت محافظت سطوح فلزی یا بتنی در مقابل مواد شیمیایی خورنده، در این روش انتخاب نوع”رابر” و سیستم چسب مربوطه بایستی با مطالعه و بررسی سازگاری آن با شرایط فرآیندی صورت پذیرد. البته کیفیت فرآیند تولید لاستیک در تعیین کیفیت نهایی “رابر” نقشی اساسی دارد و اجرای صحیح سیستم “رابر لاینینگ” نیز به همان میزان در طول عمر آن موثر خواهد بود.

روکش لوله فلزی اسید امری است که تمامی سازندگان و رقیق کننده گان اسید باید انجام دهند ، چون بهنگام رقیق سازی آن دما بیش از حد بالارفته و داغ میشود ، اگر از پلاستیک برای ساخت مخزن استفاده شود ذوب میگردد ، این لاستیکها هم در مقابل دما و هم در نقابل اسید بسیار مقاوم بوده و عمر لوله را چند برابر میکنند .
لازم بذکر است اگر تکنسین نصب برای شما لاستیک مخصوص یک اسید مثلا اسید سولفوریک را نصب کرد شما نباید در لوله اسید دگری بریزید چون آن لاستیک با آن اسید سازگاری ندارد .
از این لاستیکها برای پوشش داخلی لوله ها و فلنج ها نیز میتوان استفاده نمود.
پوشش لوله اسید باعث جلوکیری و خوردگی فلز لوله توسط اسید میگردد و این امر موجب میشود عمر لوله شما طولانی و مفید باشد

تولیدانواع روکش های آستر لاستیکی (رابر لاینینگ) به صورت خام و لاستیک ولکانیزه شده(پخته شده)

شرکت اصفهان راهبر برنا(اصفهان لاستیک )درسال1370وبابیش از23 سال سابقه فعالیت در زمینه رابرلاینینگ باهدف تولید محصولات لاستیکی درشهرتاریخی وصنعتی اصفهان تأسیس گردید.
شرکت اصفهان راهبر برنا (اصفهان لاستیک) با شماره ثبت 41639 و شماره ملی 10260593726 تنها دارنده لوح و تندیس فن آور برتر در زمینه تولید انواع محصولات لاستیکی در دو سال متوالی 92و91 توسط کارشناسان ارشد مرکز تحقیقات و پژوهشهای صنعتی ایران می باشد که جهت حل مشکلات با نو آوری که ازمهمترین دغدغه های فعلی مصرف کنندگان عزیز میباشد وعلت ان عدم شناخت صحیح ازخواص و کاربردهای محصولات لاستیکی در شرایط مورد نیاز است ، کارشناسان این شرکت با استفاده از تجربه ودانش تخصصی دکتری پلیمر وکارشناسان ارشدپلیمر با انجام مشاوره تخصصی نسبت به تولید ورقها و نوارهای مورد نیاز رابر لاینینگ با توجه به استانداردهای علمی اقدام می نمایند.

شرکت اصفهان راهبر برنا(اصفهان لاستیک )در زمینه تولید و تامین رابر لاینینگ لوله های قطور فولادی اسپیرال جهت مصارف انتقال گاز ، نفت، ، آب و پایل و سازه ، به عنوان برترین شرکت تولید کننده این محصولات در ایران فعالیت دارد.

این شرکت همچنین با داشتن خط تولید پوشش سه لایه خارجی و پوشش تک لایه داخلی آماده ارائه خدمات می باشد.

کلیه محصولات و خدمات رابر لاینینگ ارائه شده مطابق با آخرین استانداردهای این صنعت می باشد

لطفا جهت دریافت رزومه با واحد سفارشات شرکت تماس حاصل فرمائید تا لیست شرکتهایی که این نوع محصول برایشان تولید شده در اختیارتان قرار گیرد

رابر لاینینگ لوله ضد سایش  و مواد شیمایی
1-شرکت پالایش نفت بندرعباس
2-مجنمع فولاد مبارکه
3-سنگ آهن مرکزی ایران
با برخورداری از تجارب کاری موفق، مدیران و کارشناسان مجرب، یکی از پیشروان صنعت پوششهای ضد خوردگی در ایران و هم اکنون پس از انجام ده ها پروژه موفق و درخشان در صنایع کشورمان با پشتیبانی فنی معتبر ترین شرکتهای اروپایی ارائه دهنده بهترین خدمات در زمینه پوششهای رابر لاینینگ لوله ضد اسید و قلیا در ایران می باشیم.
برخی از زمینه های فعالیتهای شرکت اصفهان لاستیک به شرح ذیل میباشد:
رابرلاینینگ لوله ” روش متداولی است جهت محافظت سطوح فلزی یا بتنی در مقابل مواد شیمیایی خورنده، در این روش انتخاب نوع”رابر” و سیستم چسب مربوطه بایستی با مطالعه و بررسی سازگاری آن با شرایط فرآیندی صورت پذیرد. البته کیفیت فرآیند تولید لاستیک در تعیین کیفیت نهایی “رابر” نقشی اساسی دارد و اجرای صحیح سیستم “رابر لاینینگ” نیز به همان میزان در طول عمر آن موثر خواهد بود.
سیستم کاشی و ملات های ضد اسید و قلیا روش دیگری است که در شرایط حادتر جهت محافظت سطوح داخلی لوله و کف پوش کارخانجات مواد شیمیایی و مواد غذایی، بکار برده می شود. سیستم کاشی ضد اسید و قلیا بطور استاندارد با “ممبرین” همراه است که لایه ای نفوذ ناپذیر است و مناسب با شرایط فرآیندی انتخاب خواهد شد. انتخاب نوع ملات نصب و بندکشی و نوع” ممبرین” همواره از حساسیت ویژه ای برخوردار است.
پلیمرفلزها و پلیمرسرامیکها دسته دیگری از محصولات می باشند که با بهره گیری از تکنولوژی پیشرفتۀ خود ، پس از سخت شدن خصوصیاتی بسیار نزدیک به فلز یا سرامیک را پیدا میکنند و به این دلیل دارای مقاومتهای شیمیایی ، مکانیکی و سایشی فوق العاده ای هستند. پلیمر فلزها عموماً به عنوان ملات تعمیراتی و جایگزین جوشکاری استفاده می شوند و قابل تراشکاری می باشند ، پلیمر سرامیکها نیز به عنوان پوششهای بسیار مقاوم در برابر خوردگی های شیمیایی و سایشی بکار می روند.
چسبهای لاستیک به فلز در صنایع وششهای رابر لاینینگ لوله ضد اسید و قلیا برای اتصال قطعه لاستیک به فلز مورد استفاده قرار می گیرند.همچنین چسبهای گرم لاستیک به فلز با قدرت چسبندگی فوق العاده جهت نصب ورقهای لاستیکی به دیواره داخلی مخازن ذخیره مواد خورنده (عملیات رابرلاینینگ) مورد استفاده قرار می گیرند.
در پی حضور دائم و درخشان شرکت اصفهان لاستیک در پروژه های مهم صنعتی درایران ، شرکتهای معتبر اروپایی سالهاست که بدون توجه به تحریمهای بین المللی همواره مشتاقانه آمادۀ همکاری فنی و بازرگانی با شرکت اصفهان راهبر برنا به عنوان شریک تجاری خود در ایران میباشند و در همین راستا بهره مندی از کادر فنی مجرب و کارآزمودۀ متشکل از کارشناسان ارشد پلیمر ، شیمی و متالوژی ،این شرکت را به بستری مناسب جهت انتقال دانش فنی از شرکتهای معظم اروپایی به داخل ایران تبدیل نموده است
این شرکت فعالیت خود را با تولید انواع استرهای لاستیکی(رابر لاینینگ)به صورت خام ولاستیک ولکانیزه شده(پخته شده)درعرض های مختلف و با قابلیت تولید درضخامت های از1میلی متر به بالا آغاز وباایجاد محصولات جدید درمساحت بیشتروبالا بردن ظرفیت کارخانه واحداث خطوط جدید اقدام به تولید انواع پوششهای رابر لاینینگ لوله ضد اسید و قلیا پیشرفته لاستیکی طبق مشخصات اعلام شده توسط صنایع مصرف کننده وپیمانکاران نموده است.
تولیدات این شرکت با بهره گیری از ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته مستقر در کارخانه (غلتک زنی و شیت گیری، کامپاند سازی و آزمایشگاه)وزیر نظر متخصصان کار آزموده دکتری و فوق لیسانس و عقد قرارداد تکنولوژی تحت لیسانس با شرکت” پلی لاین” یکی از معتبر ترین شرکت های مطرح کانادایی فعال در این زمینه، یکی از پیشروان عرصه صنعت رابر لاینینگ در کشورمی باشد وآمادگی دارد تا با شرکت ها و صنایع مختلف در بخش های تامین، تولید و اجرای انواع رابر لاینینگ (آسترلاستیکی) همکاری نماید.
لطفا جهت دریافت رزومه با واحد سفارشات شرکت تماس حاصل فرمائید تا لیست شرکتهایی که این نوع محصول برایشان تولید شده در اختیارتان قرار گیرد

رابرلاینینگ-انواع رابرلاینینگ

الف- انواع رابرلاینینگ از لحاظ سختی نهایی: پوششهای لاستیکی از لحاظ سختی نهایی به دو نوع نرم و سخت تقسیم می شوند.  (Soft Rubber & Hard Rubber)

به لاستیکهایی که سختی آنها در محدودۀ سختی سنجی Shore A  قرار می گیرد لاستیک نرم  و به لاستیکهایی  که سختی آنها در محدودۀ سختی سنجی Shore D قرار می گیرد ، لاستیک سخت گفته می شود. البته به ندرت لاستیکهایی با سختی مابین دو دسته مذکور هم تولید می شود که اصطلاحاً آنها را لاستیکهای نیمه سخت می نامند. (Semi-Hard Rubber)

سختی نهایی لاستیک معمولاً به عنوان ویژگی برای انتخاب رابرلاینینگ محسوب نمی شود اما سختی نهایی لاستیک می تواند باعث محدودیتهایی در انتخاب شود. بطور مثال نباید لاستیکهای سخت را برای مخازن حمل انتخاب کرد زیرا  این مخازن دائماً در معرض تنشهای مکانیکی هستند و لاستیکهای نرم به دلیل انعطاف پذیری زیاد انتخاب مناسبتری برای این امر هستند.

ب– انواع رابرلاینینگ از لحاظ روش اجرا: پوششکاری با لاستیک از نظر روش اعمال به دو دسته رابرلاینینگ در کارگاه و رابرلاینینگ در سایت (سایت مشتری) تقسیم می شود.

رابرلاینینگ به روش گرم : برخی از پوششهای لاستیکی بصورت خام در مخزن/قطعه نصب می شوند و پس از اعمال ، جهت دستیابی به مقاومت شیمیایی و خصوصیات مکانیکی مطلوب باید ولکانیزه شوند که این ولکانیزاسیون یا با انجام عملیات کیورینگ ، تحت فشار و حرارت بالا در اتوکلاو صورت می گیرد (البته کیورینگ با بخار ، آب داغ یا هوای داغ هم در سایت امکانپذیر است) و یا شرکت سازندۀ لاستیک ، فرمولاسیون لاستیک را به نحوی طراحی می نماید که پوشش لاستیکی در مدت زمان طولانی تری ولی در دما و فشار محیط ولکانیزه شود و به این ترتیب بتوان از انجام عملیات کیورینگ اجتناب نمود.

اعمال چسب روی لاستیک خام بر روی میز کار داغ

رابرلاینینگ به روش سرد: دسته دیگری از آسترهای لاستیکی ازقبل در محل کارخانه سازندۀ لاستیک  ولکانیزه شده اند ، در نتیجه پس از نصب در مخزن نیاز به انجام عملیات کیورینگ ندارند و بلافاصله پس از اجرا می توانند مورد بهره برداری قرار گیرند.

رابرلاینینگ به روش سرد

مسلماً لاستیکهای از پیش ولکانیزه شده قابلیت اجرا در هردو محل کارگاه و سایت را دارند اما لاستیکهای خام بسته به سختی نهایی مورد نیاز و نوع پایۀ پلیمری انتخابی بعضاً قابلیت اجرا در سایت را ندارند و صرفاً می بایست در اتوکلاو ولکانیزه شوند.

معمولاً کیفیت نهایی رابرلاینینگ گرم مطلوبتر از رابرلاینینگ سرد است زیرا در رابرلاینینگ گرم اولاً به دلیل پایین بودن سختی لاستیک خام ، شکل پذیری و انعطاف پذیری ورق و تطابق با شکلهای پیچیدۀ مخزن (مثلاً جزئیات اجرا در صفحه نازل ها) بسیار بهتر از لاستیک ازپیش ولکانیزه شده است ثانیاً ورقهای لاستیک خام در محل اورلپ ها با چسبی از جنس خود لاستیک پایه  به هم متصل می شوند و هنگام عملیات ولکانیزاسیون زنجیرۀ پلیمری در محل اورلپ ها نیز تشکیل می گردد و نهایتاً یک پیوند شیمیایی قوی بوجود می آید ، اما در اجرای رابرلاینینگ به روش سرد به این دلیل که لاستیک از پیش ولکانیزه شده معمولاً  از یک سیستم چسب دو جزئی استفاده می شود لذا در محل اورلپ ها یک باندینگ فیزیکی ایجاد می شود. هرچند چسبهای ویژه  رابرلاینینگ سرد نیز از استحکام و مقاومت شیمیایی بسیار بالایی برخوردارند اما به دلیل یکپارچه شدن اورلپها در روش گرم ، کیفیت نهایی روش گرم مطلوبتر است.

.