لاینینگ قطعات

لاینینگ پروانه همزن دور بالا

تولید شده جهت:

1-شرکت تولیدات معدنی آما

2-شرکت ساخت تجهیزات معدنی توکان

3-شرکت کاشی مهتاب

لطفا جهت دریافت رزومه بیشتر با واحد سفارشات شرکت تماس حاصل فرمائید تا لیست شرکتهایی که این نوع محصول برایشان تولید شده در اختیارتان قرار گیرد

دارای دانش فنی تخصصی شرکت اصفهان راهبر برنا (اصفهان لاستیک)جهت همزنهای مواد معدنی وبا مقاوت ضد سایش در دور بالا جزو فناوریهای اختصاص این شرکت میباشد

 • شرکت صنایع لاستیکی اصفهان راهبر برنا (اصفهان لاستیک) با تکیه بر اصول نو اوری ؛ تجربه و دانش و تحت لیسانس شرکت “پلی لاین”، خدمات خود را در موارد ذیل به صنایع مختلف ارائه مینماید.

• آستر لاینینگ پروانه همزن دور بالا بزرگ در site (محل کاردهی پروانه)
عملیات رابر لاینینگ با استفاده از روش های سرد و گرم و سیستم های پخت تحت فشار، آزاد و خود پخت با پایه های پلیمری NBR، NR، SBR، CR، IIR، BIIR، CSM، EPDM و ابونیت
– طراحی و تولید انواع آستر های لاینینگ پروانه همزن دور بالا منحصر بفرد لاستیک بر اساس درخواست مشتریان توسط شرکت “پلی لاین”
– آستر لاینینگ پروانه همزن دور بالا ( از “١ به بالا و به طول ٦ متر)، آستر انواع سه راهی ، زانوئی ،پروانه ها ، شیرها
– آستر مقاوم به سایش مقسم های خوشه های سلیکون
– آستر مقاوم به سایش دانه درشت

 عوامل موثر در انتخاب اجرای رابرلاینینگ به روش سرد یا گرم

                                                                     

 

 

علی رغم بهتر بودن نسبی کیفیت نهایی رابرلاینینگ گرم ، محدودیتهایی وجود دارد که باعث می شود سهم عمده ای از رابرلاینینگ ها به روش سرد اجرا شود که برخی از آنها عبارتند از :

1-بزرگی قطعات و مخازن  به نحوی که نتوان آنها را داخل اتوکلاو قرار داد ، البته فرمولاسیون  بعضی از لاستیکها به نحوی طراحی می شوند که در فشار و دمای کم (مثلاً فشار حدود 1.5 Bar gage و دمای 120 درجۀ سانتیگراد ) قابلیت ولکانیزاسیون داشته باشند که در آنصورت  می توان با تعبیۀ درپوشهای مناسب برای  ورودی و خروجی و منهول های مخزن ، خود مخزن را به یک اتوکلاو تبدیل نمود.

اتوکلاو غول پیکر جهت ولکانیزاسیون رابرلاینینگ مخازن و قطعات بزرگ در کارگاه (شرکت Steuler-KCH آلمان)

2-مدت زمان  محدود نگهداری ورقهای لاستیک خام به دلیل وجود مواد پخت در فرمولاسیون آنها که باعث می شود پس از تولید نحوۀ نگهداری محصول در دمای محیط یا سردخانه بین 2 تا 6 ماه باشد، که باتوجه به زمان حمل وترخیص برای کالاهای وارداتی باعث بحرانی شدن زمان انقضاء مصرف می شود.

3-بالاتر بودن هزینۀ حمل لاستیک خام در کانتینرهای یخچالدار و نگهداری در سردخانه. 

4-طولانی تر بودن مدت زمان نصب لاستیک به دلیل اضافه شدن عملیات پخت و کنترلهای کیفی مضاعف پس از کیورینگ.

5-بالاتر بودن هزینۀ نصب لاستیک به روش گرم به دلیل طولانی تر بودن مدت عملیات نصب و نیاز به امکانات کارگاهی بیشتر نظیر ، دیگ بخار و کمپرسور باد.

6-ریسک کیور نشدن یا  اورکیور شدن قسمتهایی از رابر پس از انجام عملیات پخت به دلیل ضعف یا محدودیت تجهیزات کنترل پخت در سایت.

عملیات پخت لاستیک در سایت تحت فشار و حرارت بخار با تبدیل کردن خود مخزن به اتوکلاو

 

لاینینگ زانوییهای میکسرهای بتن ساختمان سازی

تولید شده جهت:

شرکت بتن همشهری

شرکت بتن سازان ازادی

شرکت ساختمان سازی مشیر

از اهم افتخارات این شرکت:
• تولید رابر لاینینگ جهت صنایع ساختمان سازی  در ایران است.
• ارائه مشاوره و پیشنهاد جهت انتخاب لاستیک مناسب و دورههای اموزشی شناسایی لاستیک
• اجرای عملیات رابرلاینینگ سطوح فلزی و بتنی کلیه لاینینگ زانوییهای میکسرهای بتن ساختمان سازی، لوله ها، اتصالات و قطعات صنعتی
• تامین انواع مواد اولیه، چسب ها و استر های لاستیک مقاوم به سایش و خوردگی مکانیکی و شیمیایی با بهترین کیفیت از شرکت ” پلی لاین”کانادا
• طراحی و تولید گستره ای وسیع از انواع استر های لاستیکی در واحد های کامپاند سازی و آزمایشگاه

لطفا جهت دریافت رزومه با واحد سفارشات شرکت تماس حاصل فرمائید تا لیست شرکتهایی که این نوع محصول برایشان تولید شده در اختیارتان قرار گیرد

عوامل موثر در انتخاب ضخامت لاستیک در رابرلاینینگ

 در مورد انتخاب ضخامت رابرلاینینگ باید به این موارد توجه نمود : میزان سایش در فرایند ، پیچیدگی شکل قطعه ، دبی نازلهای ورودی و خروجی ، طول عمر طراحی شده برای کل فرایند و صرفۀ اقتصادی. البته ضخامت متداول رابرلاینینگ بین 3 تا 5 میلیمتر است اما ضخامت 2 یا 6 میلیمتر هم برای نقاط خاص (مثلاً ضخامت 2 میلیمتر برای پوشش داخل سوراخهای صفحه نازلها و ضخامت 6 میلیمتر برای نقاطی که قرار است ماشینکاری یا تراشکاری شود) تولید می شود ، درصورت نیاز به ضخامت بیشتر باید چند لایه لاستیک با ضخامت های مذکور را روی هم چسباند تا امکان کنترل عدم وجود هوا و چسبندگی کامل و مطلوب میسر باشد.

کنترل کیفیت در رابرلاینینگ

پوششکاری با لاستیک در مقایسه با سایر روشهای محافظت از خوردگی سطوح نیازمند به سرمایه گذاری اولیه چشمگیرتری است لذا کنترل کیفیت در اجرای رابرلاینینگ از اهمیت ویژ ه ای برخوردار است و در صورت عدم توجه به آن ، مهمترین ویژگی رابرلاینینگ که طول عمر بیشتر آن نسبت به سایر پوششهای متداول است حاصل نخواهد شد.

عمر متوسط رابرلاینینگ در دنیا بیش از یازده سال است و در صورت رعایت شرایط تعمیر ونگهداری مطلوب در حین بهره برداری بعضاً به بیش از چهل سال هم رسیده است درحالیکه در بعضی از پروژه های داخل کشور به دلیل عدم رعایت مسائل کیفی در حین اجرا ، طول عمر پوشش به کمتر از پنج سال برای لاستیکهای اروپایی و به دلیل عدم رعایت مسائل کیفی در حین تولید و اجرا حتی به کمتر از شش ماه برای لاستیکهای تولید داخل می رسد.

این نکته نیز جالب توجه است که در بعضی از صنایع به دلیل اطلاع ناکافی از طول عمر یک رابرلاینینگ با کیفیت و اجرای استاندارد ، تعویض سالانۀ رابر لاینینگ به یک روش و امر طبیعی تبدیل شده است.

جهت بازرسی و کنترل کیفیت رابرلاینینگ برای رسیدن به  کیفیت مطلوب در رابرلاینینگ که نیاز به کنترل کیفی نحوۀ ساخت مخزن ، زیرسازی و آماده سازی سطح  ، نحوۀ نصب لاستیک ، کیورینگ ، تعمیرات قبل و بعد از پخت وبازرسی های نهایی و هنگام اجرا می باشد ، استاندارد مذکور به تنهایی کافی نیست و به استانداردهای آماده سازی سطح ، دستورالعمل اجرایی شرکتهای معتبر تولید کننده و همچنین به یک گروه اجرایی کارآزموده و با تجربه که به هنر رابرلاینینگ مسلط است نیاز است.

بطور کلی مهمترین مواردی که در بازرسی رابرلاینینگ باید مورد توجه قرار گیرد عبارتند از:

1-مطلوب بودن شکل خط جوشها ، اصطلاحاً گرده ماهی بودن و عدم وجود تیزی یا حفره در خط جوش ها

2-شکل اتصالات زاویه دار  و عدم وجود گوشه یا لبۀ تیز

3-عدم وجود چربی وآلودگی سطح

4-مطلوب بودن کیفیت سندبلاست و میزان زبری سطح مطابق استاندارد سوئدی  Sa2½

کنترل میزان زبری سطح در مقایسه با ابزار استاندارد

 

5-میزان رطوبت ، دمای سطح  و  نقطۀ شبنم

6-ایزوله بودن محل برشکاری ، چسبکاری و نصب لاستیک از گرد و غبار وآلودگی های سطحی

7-کنترل چشمی کیفیت ظاهری لاستیک از قبیل ضخامت ، صاف بودن و عدم وجود مواد زائد

8-اندازه گیری سختی قبل از پخت برای روش گرم

9-رعایت میزان همپوشانی (Overlap) ورقهای لاستیک

10-زاویۀ برش لبۀ ورقهای لاستیک و عملیات برشکاری لبۀ لاستیک خام بصورت زاویه دار با چاقوی داغ 

11-مطلوب بودن میزان چسبندگی

12-چسبیدن کل سطح لاستیک به کل سطح فلز و عدم وجود هوا مابین آنها بصورت مطلق

13-کنترل ضخامت لاستیک نصب شده با استفاده از دستگاه ضخامت سنج

14-عدم وجود سوراخ و آسیب در لاستیک با استفاده ازدستگاه تست اسپارک AC یا DC

تجهیزات تست و کنترل کیفیت در رابرلاینینگ

15-رعایت شرایط ولکانیزاسیون لاستیک مطابق دستورالعمل شرکت سازنده ازقبیل نحوۀ افزایش و کاهش فشار و دما و مدت زمان کیورینگ

16-اندازه گیری سختی لاستیک حین عملیات کیورینگ تا رسیدن به درجۀ سختی مطلوب با استفاده از دستگاه سختی سنج  و سختی سنجی نهایی کل سطح پس از اتمام کیورینگ و کنترل سختی و ضخامت لاستیک در پایان عملیات رابرلاینینگ

.