آزمایشگاه لاستیک

واحد آزمايشگاه

آزمایشگاه ها در واحدهای علمی – پژوهشی و صنعتی از اهمیت بالایی برخوردار هستند. شرکت اصفهان لاستیک با هدف ارائه ی خدمات تحقیقاتی و آزمایشگاهی و آزمون های کنترل کیفی و با تکیه بر سابقه و پشتوانه ی علمی در صنعت لاستیک اقدام به راه اندازی آزمایشگاه های لاستیک – پلاستیک – پلیمر – فیزیک و شیمی نموده است.
آزمايشگاه‌هاي اين شركت با استفاده از وسايل و تجهيزات كامل با هدف ارائه‌ي خدمات كامپاندينگ‌، كنترل كيفي و آناليز و شناسايي قطعات لاستيكي است.

آزمایش رئومتر : این آزمایش اصلی ترین تست موجود در صنعت لاستیک بوده ومشخص کننده اکثر خواص محصول لاستیکی قبل از پخت آن است .  دستگاه رئومتر ،که یکی از دقیقترین و گرانقیمت ترین دستگاهها در این صنعت است ، می باشد . تمامی کامپاندهای تولید شده در این شرکت پیش از تولید با کمک این دستگاه تست شده و در تنها صورت وجود تطابق با خواسته های مشتری به تولید می رسند .

2 – آزمایش تنسایل و فشار : این آزمایش که در بسیاری از صنایع دیگر نیز کاربرد دارد جهت تست قابلیت های مختلف محصول تولیدی از جمله توان کشسانی ، مقاومت دربرابر پارگی و جدایش می باشد . شرکت اصفهان راهبر برنا جهت بررسی و تامین نظر مشتری با کمک دستگاه ” تنسایل” اقدام به آزمون توان کامپاند می نماید .

3 – آزمایش سختی : سختی یکی از اساسی ترین فاکتورهای لاستیک تولیدیست . سختی عبارت است از میزان جابجایی انجام شده در لاستیک در ازاء یک نیروی معین . دستگاههای سختی سنج شرکت زوئیک آلمان می باشند .

4 – وزن و دانسیته : ترازوهای آزمایشگاه که مستقر در یک محیط ایزوله می باشند وظیفه محاسبه دانسیته و وزن محصول را به عهده دارند.

 5- تست ازن : تست ازن بازگو کننده مقاومت قطعه در برابر خوردگی هوا می باشد که در حقیقت نشان دهنده عمر قطعه در مجاورت شرایط محیط است . این تست در صورت خواست مشتری در شرکت امکانپذیر خواهد بود .

6 – حلالها : علاوه بر موارد فوق شرکت توان آزمایش حلالهای مختلف بر رو سطح قطعات جهت تست درصد خورندگی و میزان مقاوت جنس تولیدی در مقابل یک حلال مشخص را دارا می باشد . در انتها لازم به ذکر است تمامی دستگاههای شرکت به طور منظم نگهداری و کالیبره می گردند تا از خطا در آزمایشات مصون باشند.

استاندارد های مرتبط با صنعت لاستیک
تقسیم بندی لاستیک ها DIN 7715
نگهداری و انبارداری محصولات لاستیکی DIN 7716
گروهبندی لاستیک های چقرمه و سخت DIN 7724
زمان انبارداری برای محصولات لاستیکی DIN 9088
آزمون انبساط و کشش در الاستومرها DIN 53504
آزمون سختی DIN 53505
آزمون پارگی (گسیختگی) در نمونه بریده شده لاستیک DIN 53507
آزمون عمر مصنوعی لاستیک های نرم DIN 53508
آزمون عمر لاستیک خام در برابر ازون DIN 53509
آزمون محاسبه ضربه و حالت ارتجاعی لاستیک ها DIN 53512
تشخیص حالت کشسانی و فنریت در لاستیک و الاستومر ها