غلتک های اسیدی

به دلیل گذشتن ورق رول از حمام فلز روی و آغشته شدن روی برروی سطح ورق آهن از حساسیت خاصی برخوردار است به نحوی که افزایش یا کاهش ضخامت فلز روی بر سطح فلز باعث کاهش کیفیت گالوانیزه تولیدی می باشد. این خط در ابتدا به طورکامل  نصب و راه اندازی شده است اما به دلیل مشکلات خط در پروسه تولید و هوشمند نبودن پروسه و تکنولوژی غلطکی ظرفیت آن محدود بود. سرعت خطی خط در زمان استفاده از تکنولوژی غلطکی 11 متر بر دقیقه بوده است و تنها قادر به گالوانیزه کردن ورقهای با ضخامت 0.4 تا 1.25 میلی متر و عرض 1 متر بوده است. در سال 1390 براساس تصمیم هیأت مدیره، تولید کارخانه متوقف شده و تکنولوژی خط به طور کلی تعویض گردید و فناوری رول به رول غوطه وری گرم شروع به احداث گردید. با بازسازی و بهینه سازی خط و تغییر فناوری سرعت خطی خط تا 40 متر بردقیقه افزایش یافت و اکنون امکان گالوانیزه کردن ورق از ضخامت 0.22 تا 4 میلی متر و عرض 1.25 متر وجود دارد.

برخی تغییرات اساسی انجام شده در بخشهای مختلف خط تولید به شرح زیر می باشد: 

1- تقویت سیستم محرکه در طول خط با افزایش تعداد و قدرت موتورها که می تواند در سرعتهای دورانی بالاتر کار کند.
2- تعویض مکانیزم رول بازکن و رول جمع کن در ابتدا و انتهای خط.
3- بهینه سازی و تکمیل بخش چربی زدایی در ابتدای خط که نقش مهمی در کیفیت ورق تولیدی ایفا می کند.
4- افزایش وان های اسید شویی.
5- نصب و راه اندازی کوره پیش گرم به منظور همگن سازی حرارت ورق قبل از مرحله لایه نشانی روی.
6- طراحی مجدد و بهینه سازی واحد خنک سازی ورق بعد از مرحله لایه نشانی به منظور انتقال حرارت یکنواخت از ورق در عرض آن.
7- طراحی مجدد و بهینه سازی واحد خشک کن ورق بعد از مرحله کروماته شدن ورق.
8- تغییرات اعمال شده در سیستم حسگرهای خط به منظور افزایش هوشمندی.
9- اندازه گیری ضخامت پوشش روی ورق به صورت خودکار.
10- افزایش ظرفیت جرثقیل ها.

خط تولید ورق رنگی فرایند رنگ‌کاری ورق کویل فولادی با رنگ‌های ارگانیک نظیر PE, SMP, HDP, PVDF, SJ است. ورق‌های رنگ کاری شده دارای ویژگی‌های خوبی از قبیل چاپ آسان، فرایندپذیری، ضد خوردگی، تزئینی و نیز استحکام زیاد و قابلیت تغییرشکل مناسب است. سال‌های اخیر، نوارهای فلزی رنگی با کیفیت بالا و چندمنظوره به سرعت گسترش یافته و صفحات فولادی رنگی با مقاومت بالا ضد خوردگی، قابلیت تغییر شکل بالا، ضد اثر انگشت و باکتری چشم‌انداز خوبی خواهد داشت. ما می‌توانیم خط های تولید ورق رنگی را برای ساختمان‌ها، ورق رنگی لوازم خانگی، رنگ‌کاری ورق با فلوئوروکربن، رنگ کاری تزئینی یا عایق و خط چاپ رنگی و غیره را مطابق نیاز شما ارائه کنیم.
جنس ورق کویل: فولاد گالوانیزه، فولاد نورد سرد، ورق قلع‌اندود و غیره.
ضخامت نوار: 0.2-1.2 میلیمتر
عرض نوار: 800-1250میلیمتر
قطر خارجی کویل‌: 800-1600 میلیمتر
قطر داخلی کویل: 508-610 میلیمتر
سرعت رنگ‌کاری: 25-100 متر در دقیقه

فرایند رنگ‌کاری: به صورت مداومم

طرف رو طرف پشت
یکبار روکش رنگ‌ بدون روکش رنگ
یکبار روکش رنگ یکبار روکش رنگ
دوبار روکش رنگ بدون روکش رنگ
دوبار روکش رنگ یکبار روکش رنگ
دوبار روکش رنگ دوبار روکش رنگ

محدوده ضخامت قابل تنظیم روکش رنگی: ضخامت لایه خشک روکش تک لایه طرف رو را می‌توان بین 5-15میکرومتر تنظیم کرد در حالی که سمت پشت را می‌توان بین 5-15میکرومتر تنظیم کرد.
ظرفیت: 30000-150000 تن در سال
سوخت دستگاه: گاز طبیعی، برق، گاز مایع، زغال‌سنگ، گاز زغال‌سنگ و غیره.
نحوه پاک کردن چربی: دوبار چربی‌زدایی شیمیایی به اضافه سه بار شستشو با آب به اضافه اسپری آب تصفیه شده
نحوه صرفه‌جویی در انرژی: سوزاندن گاز زائد، جمع کردن مجدد گاز باقیمانده.
گردش کار خط تولید ورق رنگی:
رول بازکن ـ غلتک گیرنده ـ تغذیه ـ برش ـ جوش ـ انباشتگر ـ تمیزکردن ـ خشک کردن ـ روکش شیمیایی ـ خشک کردن کوره‌ای ـ روکش اولیه ـ جامد کردن ـ خنک سازی ـ خشک کردن ـ روکش نازک ـ جامد کردن ـ خنک سازی ـ خشک کردن ـ انباشتگر ـ لایه نازک ـ برش ـ رول جمع کن.

مشخصات خط تولید ورق رنگی:
.1نحوه روکش رنگ غلتکی به صورت پیشرفته و کامل برای خط تولید ورق رنگی طراحی شده است.
.2انباشتگر عمودی می‌تواند اثر بد روی شکل ورق را کاهش دهد.
.3برای حصول اطمینان از کیفیت روکش این خط تولید ورق رنگی، اسپری مداوم قلیایی، برس قلیایی و سه درجه اسپری آب (به خصوص درجه آخر اسپری آب شیرین و تصفیه شده است) در مرحله آماده‌سازی، برای استحکام اثر چربی‌زدایی، سطح کاملا تمیز از چربی زدوده می‌شود.
.4برای استحکام چسبندگی بین سطح ورق و رنگ، روکش شیمیایی می‌تواند لایه نازکی از تغییر شیمیایی به عنوان لایه بین سطح ورق و روکش رنگ پس از آن را تشکیل دهد.
.5رنگ‌کاری شیمیایی روکش غلتکی پیشرفته را برای تولید لایه شیمیایی با کیفیت بالا جهت اطمینان از خواص و کیفیت لایه رنگ‌کاری شده، برمی‌گزیند. موتور AC تبدیل فرکانس را می‌توان طبق نیاز فرایند، به طور مستقل تنظیم کرد.
سیستم ترکیب دورانی مایع روکش شیمیایی، یکنواختی مایع شیمیایی را تضمین می‌کند.
دو سر خط تولید ورق رنگی دارای مکانیسم باز و بسته کردن سریع است تا مانع از این شود که اتصالات جوشکاری شده کویل‌ها، غلتک‌های کار را از بین ببرند.

مزایا: آلودگی کم، مصرف بالای مایع شیمیایی، لایه یکنواخت و فشرده.
.1تجهیزات رنگ‌کاری دارای غلتک تغییر جهت، غلتک پشتیبان، غلتک چسباندن رنگ، غلتک اندازه‌گیری، غلتک روکش،‌ سینی رنگ قابل تنظیم بالا و پایین، ابزار کنترل و تنظیم ضخامت روکش، موتور تبدیل فرکانس AC
جهت قرینه یا جهت عکس رنگ کاری به شرایط ورق‌های رنگی آماده بستگی دارد.
می‌توان از طریق تنظیم نسبت سرعت چرخش غلتک و سرعت روکش رنگ، یا با شیوه‌های متفاوت روکش از ضخامت و صافی و یکنواختی لایه روکش اطمینان حاصل کرد و در عین حال، مکانیسم لایه روکش صاف بین غلتک ها و بار پرس که با مبدل فشار اندازه‌گیری می‌شود می‌تواند دقت ضخامت روکش را تضمین کند.
.2کوره خشک کردن:
نحوه گرمایش: از طریق اعمال باد گرم برای به گردش درآوردن
ساختار کوره: صفحات جای گرفته به شکل مارپیچ می‌تواند لایه وسیع گرما را حفظ کرده و از انتشار گرما به بیرون جلوگیری می‌کند.
دمای داخل را می‌توان تنظیم کرد و به طور اتوماتیک مطابق با ضخامت رنگ و ورق کنترل کرد.
به علاوه، سیستم گردش باد گرم، سیستم مکمل هوای تازه، سیستم انتشار گاز زائد حلال، سوزاندن گاز زائد و سیستم بازیافت نیز در این خط تولید نصب می‌شوند.
.3ابزارهای CPC/EPC می‌تواند تولید مداوم را تضمین کند.
.4این خط تولید ورق رنگی با کنترل برق AC تبدیل فرکانس تنظیم‌کننده سرعت، رابط خوب انسان و ماشین، امکان نگهداری خوب و مناسب، طراحی شده است.